Jennin läksärit ja uusi aspalainen
21.9. vietettiin toimistolla Jennin läksiäisiä. Jenspa päätti lähteä toteuttamaan pitkäaikaista haavettaan asua pohjoisessa, ja muuttaakin kuun vaihteessa tuntureiden tuiskeeseen. Jennin muuton myötä asiakaspalveluun tuli tyhjä penkki täytettäväksi. Kyseinen penkki ei pitkään tyhjänä joutanut olla, kun myynnin puolella vajaa vuoden verran toiminut Laura, hyppäsi Jennin paikalle.
Meillä Oceanilla on aina ollut tapana, että yrityksen avainhenkilöt kasvavat yrityksen sisältä.
Jokainen yrityksemme esimies on aloittanut hommat prikulleen samasta pisteestä aivan tavallisina tiimiläisinä ja asiakashankkijoina. Emme usko ulkopuolelta palkattuihin pomoihin, vaan olemme sitä mieltä, että esimieheksi kasvetaan ja opitaan töitä tekemällä. Mitään rajoituksia sille, kuinka korkeaan asemaan työssään voi edetä, ei ole. Tie asiakaspalveluun ei ole tässä poikkeus, vaan jokainen asiakaspalvelussa toimiva tiimiläinen on aloittanut hommansa ensin myynnistä.
Vaikka Laura olikin jo hienosti kartuttanut kokemusta myynnin puolelta, on asiakaspalvelu kuitenkin sen verran erilaista työtä, että hommat aloitettiin perehdytyksellä aivan kuin jokaisen uuden tiimiläisen kanssa. Oceanilla jokainen uusi tiimiläinen käy ensimmäisten työviikkojen aikana läpi koulutusputken, jonka aikana opetellaan perusasiat työhön liittyen. Aiempaa kokemusta työstä ei siis tarvitse olla, me kyllä koulutamme hommiin! :) Laura onkin komeasti ottanut haltuun uudet oppinsa. Alta pääset lukemaan tuoreen aspalaisen mietteitä uudesta työnkuvasta.
"Oli yllättävää tulla valituksi aspaan! Tiesin kyllä heti, että tämä on hieno mahdollisuus kehittää itseään taas ihan uudella tavalla ja että tulen tarttumaan tilaisuuteen. Ajatus aspahommista oli aiemmin jopa jossain määrin ollutkin takaraivossa ja tuntunut kiinnostavalta, mutta samalla se on tuntunut myös vähän pelottavalta, koska työ on vastuullista ja kuitenkin erilaista kuin myyntityö.
Harjoitteluaika aspassa on mennyt mukavasti ja koen, että se on ollut riittävän pitkä. On hyvä, ettei odoteta, että kaikkea tarvii sisäistää sillä samalla sekunnilla, kun ensimmäisen kerran asiakaspalvelun oven avaa. Tuntuu myös rauhoittavalta tietää, että koutsi on jatkossakin vierellä, ettei tarvi muutaman päivän jälkeen osata kaikkea ja selviytyä hommista yksin. Tällä hetkellä keskityn kehittämään itseäni ja olemaan tosi hyvä asiakaspalvelija."
Onnittelut Lauralle uudesta työnkuvasta ja kiitokset Jennille kuluneista vuosista, sekä onnea ja menestystä tulevaan molemmille! :)